lockande? visst det tyckte min minderåriga dotter också. happy hair skickade produkter som hon skulle lösa ut för flera hundra tals kronor. vem ska dom kräva pengar av för ett outlöst paket? min minderåriga dotter?????
jag förstår mig inte på såna föräldrar som låter ungarna göra vad som helst, du blir förbannad på företaget som har skickat varorna, när du egentligen borde ta din dotter i örat att hon beställer hur som helst.
jag håller med de andra så du får nog hålla kol på din dotter så hon inte beställer. här i från butikerna hyppyair eller några andra butiker som finns här på denna sida.jag håller kol på mina barn va dom beställer från allt som går på internet för det är ju så att barn gör det man inte ser eller håller kol på va dom gör när dom sitter vid sin datorer som dom har i sina rummet. fast dom är mellan 21 år 18 år 17 år 14 år.
det spelar ingen roll hur ni försvarar företaget! de har en skyldighet att kolla vem som handlar, och är köparen under 18 år, ska en förälder/målsman godkänna köpet. så företaget har helt enkelt gjort fel. fy attan!
som butiksinnehavare har du skyldighet att göra en koll om beställaren är under 18år och då med får du ta hela ansvaret för du skickar till en minderårig.... att sitta och tycka man skall hålla pli på sina ungar va det lägsta jag läst.....
jag är själv butiksägare och har haft detta problem ett flertal gånger, att mindreåriga har betällt mot postförkott och sen har deras föräldrar hört av sig till oss jätteförbannade.
därför införde vi att man var tvungen att fylla i sitt personnummer vid beställning, döm till min förvåning när en förälder som tidigare hade klagat ringer till oss och klagar att de vill beställa men inte vill uppge person nummer vid beställningen för detta känns obekvämt och oseriöst från vår sida.
vad ska man göra? det kommer alltid att finnas folk som älskar och klaga, och speciellt skylla ifrån sig på företaget fastän det är deras barn som gjort fel!!!
bra företag håller inte med er.håll koll på vad din dotter gör. när man beställer via internet så vet de inte hur gammal du är.om man fyller i person nummer så ser de det ,men barn kan alltid skriva sina föreldrars person nummer och då är det inte företagets fel för att barnen ljuger.
happy hair är ett jätte bra företag! de är inte alls oseriösa. jag har handlat mycket hår och hår tillbehör där och jag är 100% nöjd. företaget är inte oserist för att din dotter har gjort fel. det är hon eller du som msåte rätta felet.. inte företaget.. det kostar företaget massa pengar för att skicka ut varor som inte hämtas ut!!!
jag vet inte vart regeln att en minderåring inte får beställa har kommit från?!?! det finns därimot en regel som säger att dom inte kan ingå i ett avtal. om företaget meddelar på sin sida att man måste ha målsmans tillstånd om man är minderårig och en minderåring beställer iaf så är det beställaren som bryter mot företagets regler. en sak bör ni som klagar kolla upp innan ni säger nått mer, hur ska företaget kolla åldern?? ska dom ringa till skattemyndigheten för varje kund och kolla så att personnummret stämmer?? en minderåring kan handla hur mycket som helst ute på stan, va är skillnaden?? dom kan ju inte bli skylldiga något (t ex.för ej uthämtade paket) genom att hadla på internet, för dom får ju inte skriva på ett avtal, så det är bara företaget som förlorar på det. men om dom har någon moral så bör dom betala! det är inte bara företag som måste ta ansvar, eller tycker du att det ska behöva stå i handboken att man inte får micra en katt?? jag har inget att göra med företaget ifråga men jag är less på detta gnäll.
för er som inte vet detta sedan tidigare är personnr inte känsliga uppgifter att lämna ut, då vem som helst kan ta reda på en annans personnummer mycket enkelt genom att antingen ringa skattekontoret eller annan myndighet. denna rädsla som finns att lämna ut sitt personnr är alltså obefogad.
det var det dummaste jag har hört. personnummer är offentlig handling, varför är det så känsligt att lämna ut?
jag kan intyga att happyhair.se är ett väldigt seriöst företag och att ungdomar beställer därifrån är väl inget konsitgt, hur ska happyhair veta om de frågat om lov eller ej? dessutom är det inte olagligt att sälja saker till folk under 18.
huvudet på spiken!! det är så vitt jag vet ingen åldersgräns på hår. happy hair är mycket bra, när jag beställde ett lim av dem så slarvade posten bort det! happy hair skickade ett nytt utan några invändningar. det är väl service. tycker inte att man får en oseriös bild av ett sådant kund bemötande. dessutom så har dom bra produkter