beställde en snow moto i mitten på januari, har fortfarande inte fått den, har mailat ca 10ggr men får ej nått svar. känns som en hobby verksamhet då det ej går att ringa, verkar inte heller finnas några rutiner på att svara på mail. kan inte rekomendera denna e-butik fick svar idag den 18/2 om att fakturan var tillbaka dragen, dock efter att jag berättat att jag gör en polisanmälan nästa vecka.
jag är ingen kund men är det inte konstigt att man skickar faktura innan man skickar varan? känns lite budget att butiken står och faller med en endaste beställningsvara
på vilket sätt står vi och faller med en beställningsvara/förhandsbeställning? vi har över 600 artiklar i lager för omgående leverans. kunden väljer själv om han vill förhandsbeställa eller inte.
fakturorna skickas automatiskt från en tredje part exempelvis klarna, svea ekonomi etc, det tillhör standard inom e-handel och är inget budget över det.
ja, vi kan erkänna att det inte funkar till 100% när kunden inte vill betala förrän produkten dykt upp men så blir det ibland när man vill förhandsbok eftertraktade produkter som då inte kan levereraras inom exempelvis 20 dagar (vilket är förfallotiden på fakturan) efter det att beställningen genomfördes. självklart måste man betala fakturan enligt förfallodatumet. förväntat leveransdatum står alltid tydligt på produktsidan.
/Markus - Etrendstore.se (Inlägget är skrivit av butiksägaren)
jo det är väl det rimliga. jag har beställt böcker och dyligt som inte fanns i lager då ordern lades. boken skickades senare samtidigt med faktura. annat låter märkligt.
snowmoton som vi beställde kom inte idag men en helt annan som vi inte är nöjd med och än en gång blir sonen besviken inte nog med att den inte kom den 28 januari då han fyllde år utan när den väl kommer så är det en helt annan. verkar ju vara lättare att få kontakt med dig här än på mail så vill att du tar tag idet här nu annars väntar en anmälan på måndag 28/2 sen begriper jag inte att det går att ringa, är ju tragiskt att driva en "hobbyverksamhet" och vara rädd att prata i telefon eller så är man redan medveten om att kunden kommer bli besviken, så man försöker lura så många som möjligt tragiskt.
markus så du menar att man får skylla sig själv om man får inkasso efter sig om det är så att man gör en förhandsbeställning? detta är tragiskt. kommer aldrig våga handla av denna skojare.
jag menar att man måste betala enligt förfallodatumet på fakturan. det är lättare om du mejlar oss eller ringer tfn 0761-600577 istället så vi kan reda ut detta en gång för alla än att skriva anonymt här...
anders jag antar att jag redan har pratat med dig i telefonen. jag nås lättast under tiderna 11-15:30, med reservation för lunch mellan 12-13. det är ingen hobbyverksamhet och vi försöker inte lura någon. som jag sa skickar jag dig en returfraktsedel om du inte är nöjd med den likvärdiga snowracern som du fick. anledningen till detta är att leverantören skickade fel till oss. det är exakt samma modell, jag tyckte det inte var så stor skillnad på dom mera än färgen. men uppenbarligen hade jag helt, vilket jag antar beror på att jag inte är så insatt i skoterbranschen... jag beklagar detta! oerhört tråkigt... jag ska självklart göra så ni blir nöjda och så ska min leverantör få en ordentlig utskällning!